Brev:
Mad i hånden - 7 mdr.
6. januar 2015
Alder:
7 mdr.
Mad i hånden - 7 mdr.
Kære Helen
Jeg har et spørgsmål ifm mad i hånden til min datter. Hun er 7 mdr og jeg har læst, at du anbefaler at give mad i hånden i den alder, fx blød frugt, agurk, en kartoffelbåd el.lign. Men jeg er bange for, at hun får det galt i halsen... Hun har allerede 8 tænder, og da jeg forsøgte med lidt vandmelon, som hun var vild med, hostede hun allerede.
Er der ikke stor risiko for at få det galt i halsen, når hun selv kan bide stykker af maden? Jeg lader være fordi jeg ikke føler mig tryg ved det, men kan forstå at det er vigtigt motorisk at give det allerede nu eller hvad?
Hvornår kan man give er stykke brød som hun kan sidde og snaske i og blødgøre med spyt og savl? Men det er jo lidt det samme (også med ristede rugbrødsbjælker) synes jeg ift risiko for galt i halsen...?
På forhånd tak for dit svar.